7 Ocak 2010 Perşembe

Bi Çakma Cola Versene !
























Cola Turca bir Türk fenomen markası. Kimi çakma kola desede adamlar Amerikaya gitti deli bütçelerle reklam kampanyası yaptı. Bir ara "Acaba mı !" dedik fakat sonra hoopppp satışlar düşmeye başladı. Sonuçta ne olursa olsun hiç yoktan piyasaya girip tekele kafa tuttuğu için benim gözümde saygın bir marka. Gelelim bu emperyalist içeceği Türkleştiren markanın son sinema filminde Cem Yılmaz'a sponsor olarak filmin konusunda sapmaya sebep oluş hikayesine.
Filmin 15 dakikasını Cola Turca ile geçirmemizi sağlayan mantık, mantık hatası yaparak kendini Coca Cola'nın önünde küçük düşürmüştür. Gazlı meyan şerbeti satarak Nuri Alço Texas'da hissi veren Cem Yılmaz bu espiri ile markaya ne katmıştır acaba. Hele Coca Cola'nın keşifinin Türklere dayandırılmasının markanın kendini tiye almadan öteye geçememesi.

Filmde geçen kola isteme sahnelerinde "Coca Cola'nın klasik şişesi" gelsin diye seyirci artık yalvarıyor adeta. Bu endorsement da Turca kaş yapalım derken göz çıkartmış. Şişede kola espirisini koyarken ipin ucunun kaçıcağını bilememiş. "Şişede kola" denilince Coca cola'nın ilk hatırlanılacak marka olduğunu gözden kaçırmış. Valla bence film sonunda seyirciler Cola Turca yerine Coca Cola içmek için filmden çıkacaklar gibi gözüküyor.



Not: Afm Sinemalarında ne Coca Cola ne de Cola Turca bulabilirsiniz Pepsi Cola ile idare ediceksiniz burda da çelişki büyük.




0 yorum: