24 Aralık 2009 Perşembe

James Cameron Psychedelic mi?


Avatar 'ın filmi çekiliyor diye sevinçli bir haber aldığım mezuniyet törenimin sabahında; haberi veren arkadaşımdan aldığım linkle filmin fragmanını izlemek için sabırsızlanıyordum. Fragmanı ertesi gün izledim ve beni çok etkiledi. Aylardır filmi gelmesini bekliyordum. Avatar filmi şuan vizyonda fakat benim beklediğim Avatar filmi bu değilmiş meğer. ("Avatar" ne dir diyene Bkz.
Wikipedia. )
Bu James Cameron'ın Avatar'ıymış, "Bilmem kaç milyon renkle çekilmiş Dünya'nın en pahalı filmiymiş." diye ön gazı veren sinema eleştirmenleri yüzünden filme gitmek zorunda kaldım. Peki seans sonunda arta kalan ne oldu?. 3 saatlik 3D film izleme keyfinden yorgun gözler.

Filmde beni şaşırtan en büyük öğe James Cameron 'ın yaratıcı zekası ile Hollywood 'un master grafikerlerinin eş güdümü oldu.
Hakikaten, bakınca Gora ile işçilik farkını anlıyosun:). Sonuçta Gora da " Bir Uzay filmi" Avatar da .
James Cameron 'ın bu senaryoyu yazarken kafasının iyi olduğuna kesinlikle eminim. Bu senaryoyu psychedelic partilerinden birinde Drug addict olarak uçmuş bir halde yazmış. O kadar uçmuş ki uzaya çıkmış oradayken bir de "Burayla ilgi bir film yapayım" demiş. Hatta Filmde Psychedelic akımdan etkilenip bir kabile kurmuş ,kabileye de Psyche adında (tabii yanlış anlamadıysam) bir şaman koymuş.
James Cameron Pandora gezegenini pschedelic törenlerinin vazgeçilmezi fosforla donatarak, toplumdan soyutlanmayı, uçmayı seven insanları sinemalarda topluma kazandırmaya mı düşünüyor bilemiyorum. Tek bildiğim Lsd kullanıcısıysanız 3D gösterimde olan bu filmden daha zevk alacağınız:D

0 yorum: